Cyklotrasy

Šumava – cyklotrasy

Kdo má rád přírodu a nebojí se občasnému přitlačení do pedálu, tak at navšítíví Šumavu.

Je to idelání krajina pro putování pěšky i na kole. Díky pochopení obcí, státu i podpoře EU, jsou zde budovány rozsáhlé sítě cyklostezek, které často využívají bývalé tzv. „signální cesty“, které byly vybudovány podél hraničních zátaras.

Velice vděčné jsou cesty kolem plavebního kanálu a kolem Lipna. Na hraniční hřebenovou cestu nad Plešným jezerem k přes Trojmezí a Třístoličník se však s kolem nedostanete. Ale za pěší výlet to stojí.

Občas musíte počítat s tím, že slezete ze sedla a projdete se pěšky. Nevadí, času obvykle je dost a krajina kolem je tak krásná. Je dobré si ji „vychutnat“.

Vedle požitků z krásné krajiny máte možnost se také obdivovat dovednostem, znalostem i šikovnosti našich předků.

Cyklisti na šumavské cestě

Návrhy cyklotras na Šumavě

Trasa č. 1 „Kolem Hartmanic“

Hartmanice, odtud po silnici 145 ( asi po 1,5 km se z ní oddělí ct (cyklotrasa) 2087 a je možno jet oklikou po ní) do Petrovic, po 2087 Cihelna ( 10 km), po 2092 Drouhavec, vlevo po 2091 Velhartice (15 km) – zřícenina hradu, po silnici Nemilkov , Rajský mlýn, po 2037 Čachrov ( 23 km), Onen Svět ( 29 km), Javorná , po 2093 Keply, na rozc. Umrlčí prkna ( 40 km) , vpravo přes Radkov do Dolejší Těšov a Hartmanice .

Délka trasy – asi 50 km

Varianta: z Keplů jižně po silnici a ct 332 na rozc. s 2103 a po ní přes Busil, Schöpfrův Dvůr do Hartmanic.

Trasa č. 2 „K Lipnu“

Nová Pec, odtud rozc. Raškov (4 km), pak kolem Schwarzenberského kanálu Zadní Zvonková ( 13 km), k hraničnímu přechodu Zadní Zvonková/ Schöneben (16 km), odtud po rakouské straně Schwarzenberského kanálu na hraniční přechod Iglbach/Ježová ( 29 km), rozc. U Korandy (parkoviště, 31 km), po 1019 Janova cesta a 1033 rozc. U mostu (35 km), stále po 1033 Přední Zvonková ( 46 km), po 1020 Zadní Hamry, Bližší Lhota , na rozc. s 1033 ( Nové Chalupy, 56 km), po ní přes rozc. U Kovárny do Nové Pece.

délka trasy – 59 km

Trasa č. 3 „Stožec – cesty pod Trojmezím“

Stožec, odtud po 1024 Nové Údolí, vlevo po 1023 Rosenauerův památník ( 7km), stále po 1023 – (před odbočkou na Jelení možnost výjezdu po 1029 k Plešnému jezeru a po stejné cestě zpět, + 12 km), Jelení (19 km), odtud kolem Schwarzenberského plavebního kanálu na rozc. Rozenach, odtud po 1023 a dále po 1026 Nová Pec ( 31 km), odtud buď po 1027 přes Jelení a Černý Kříž zpět do Stožce, nebo z Nové Pece po 33 proti toku Vltavy- její meandry ( a kolem železnice) přes Černý Kříž do Stožce.

délka trasy – 47 km (bez zajížďky na Plešné jezero)

Prodloužená trasa: z Nového Údolí přes hraniční přechod do německého Heidmühle a odtud výjezd na vrchol Třístoličníku (10 km, 1311 m.n.m), celý výjezd po asfaltu (spodní část i po dobré zpevněné cestě). Návrat po stejné trase do Nového Údolí, prodloužení o cca 24 km.

trasa s prodlouženími – 83 km

Trasa č. 4 „Kolem Srní a k jezerům“

Horská Kvilda – Srní, odtud na jih po 33 Antýgl , po 2117 a 2122 podél plavebního Vchynicko- Tetovského kanálu na Tříjezerní slať ( 11 km), dále na rozc. s 2113 a na rozhlednu Poledník ( 20 km, 1315 m.n.m.), zpět po 2113 s možností odbočky k Prášilskému jezeru na rozc. U Zettela vlevo do Prášil ( 29 km), odtud stále po 2113 přes. býv. Horní Ždánidla k jezeru Laka ( 37 km), od jezera po 2113 a 2115 do Nové Hůrky, dále vpravo po 33 a silnici Skelná (46 km), odtud po silnici č. 190 (ke konci souběžně s 2118) do Hartmanic (53 km, prohlídka městečka, občerstvení), odtud buď po cyklo 2108, nebo po silnici č. 145 přes Nové Městečko do Annína (řeka Otava) a dojezd do Kašperských Hor .

délka trasy – 65 km

Trasa č. 5 „K (údajnému) pramenu Vltavy“

Nové Hutě, odtud po silnici přes České Chalupy na rozc. s 1040 a po ní do Svinná Lada, dále Borová Lada, Knížecí Pláně ( Buková slať 11 km ), dále po 1023 Bučina, dále k Pramenu Vltavy ( 16 km), odtud zpět jižně na ct 1023 , po ní (5 km) na rozc. s 1042, vlevo Březník (24 km)- zde je v případě dobrého počasí možno pěšky projít po cestě údolím Velké Mokrůvky směrem k rakouské hranici s pěkným výhledem na Luzný

/1373 m.n.m./ , zpět z Březníku po 1042 a po Staré březnické cestě (spojí se s 1023) na Modravu ( 33 km), odtud vpravo po 33 Filipova Huť (36 km) , po 1042 přes Horní Antýgl do Horské Kvildy (41 km), z Horské Kvildy zpět po silnici 169 asi 3,5 km na rozc. se silnicí 168 a po ní na křižovatku do Nové Hutě a příjezd do Nové Hutě.

délka trasy – 53 km

Prodloužená trasa: z křižovatky na silnici 168 nejezdit do Nové Hutě, ale pokračovat po 168 do Vimperka, prodloužení asi o 12 km.

Trasa č. 6 „Vimperská“

Z Vimperka po 1032 jižně Lipka, zde odbočit přes Švajglova Lada do Borových Lad (15 km),

po 33 Svinná Lada, Kvilda ( 22 km), Horská Kvilda (28 km), pokračovat po silnici č. 169 cca 3 km na rozcestí s ct 2123, vpravo po ní /Danielova cesta, souběžně se žlutou tz/ rozc. před Zlatou Studnou ( 35 km) , a odtud budˇ:

– vpravo po ct asi 3 km na silnici č. 169 /Vydří Most/, po ní vlevo asi 2 km na křižovatku se silnicí č. 168 a po ní pěkný dojezd ( asi 18 km) do Vimperka .

délka trasy – 60 km

– pokračovat přes Zlatou Studnu ,Churáňov, Zadov a Zdíkov do Vimperka .

délka trasy – 70 km

Další kulturně- poznávací zajímavosti navštívené oblasti Šumavy

Zámek – Vimperk

Muzea : Vimperk – expozice tiskařství, Volary – expozice Zlaté stezky, Lenora

Vyšší Brod – klášter, knihovna, poštovní muzeum

Hydroelektrárna „Vydra“ – Čeňkova Pila ( pod Srním), nad mostem na levém břehu řeky

Vydry ( z let 1938- 39), u soutoku Vydry a Křemelné vodní elektrárna z r. 1912 – technická památka

Plavecké bazény : hotel Srní ( Srní ) , Volary

Heidmuhle ( SRN ) – bazén, zvonkohra v kapli u hřbitova.

Odkazy,links: cyklostesky na šumavě

www.cyklotrasy-sumava.cz/cyklotrasy.htm

www.cyklistikakrnov.com/Cyklotrasy/Cyklotrasy-Cechy-jizni-Sumava.htm

www.bikemap.net/#lat=49.04518&lng=13.6227&zoom=13&type=2

foto.mapy.cz/163332-Cyklostezka-na-Svinnou-Ladu

www.jihoceske-cyklostezky.cz/pages/dokumenty-ke-stazeni.php

www.vyletnik.cz/cyklotrasy/jizni-cechy/

cestovani.idnes.cz/ctyri-paradni-cyklostezky-kousek-od-hranic-projeli-jsme-je-za-vas

www.mediafax.cz/regiony/2917551-V-Narodnim-parku-Sumava-pokracuje-stavba-paterni-cyklostezky

regiony24.cz/53-105760-na-sumave-otevreli-dalsi-usek-cyklostezky

www.lipno.cz/volny-cas/in-line-brusleni/cyklostezka-ze-stozce-do-nove-pece/

www.tyden.cz/rubriky/cestovani/cykloturistika/na-sumave-byl-otevren-novy-usek-cyklostezky_151346.html

www.estav.cz/zpravy/new/sumava-cyklostezky-prasily-velky-bor-kremelna.html

www.mikroregion.sumavanet.cz/mszapad/bavorskyles.asp

www.cykloserver.cz/

www.plzenskonakole.cz/cz/novou-cyklostezku-ze-srni-otevreli-na-bezkach-i-s-kolem-783.htm

www.c-budejovice.cz/cz/zivotni-prostredi-bydleni-doprava/stranky/cyklostezky.aspx

www.boubinsky-prales.cz/cyklotrasy.php

www.ckrumlov.cz/cz1250/region/lipensko/i_lpcy3.htm

www.dovolenaskolem.estranky.cz/clanky/sumavou-na-kole/nova-cyklostezka-okolo-lipna.html

regionplzen.cz/zpravodajstvi/?na-sumave-byl-otevren-novy-usek-cyklostezky

www.vyletyrakousko.cz/ausflugstipp/2603535/sportovni_cyklostezka_sumava

www.isumava.cz

www.cyklotrasy-sumava.cz/cyklotrasy.htm

www.cyklotoulky.cz/clanky/clanky-display/cyklotrasy/ceska-republika/cyklotrasy-jizni-cechy-podel-schwarzenberskeho-kanalu/00202/